Jubileum in zicht, tijd voor een nieuwe jas

1 aug 2014

De tijd vliegt voorbij en met het 15 jarig jubileum van Interpulse in aantocht, was het tijd voor een nieuwe jas. Figuurlijk dan, want ik doel natuurlijk op onze eigen communicatie, te beginnen bij onze website.

Jubileum in zicht, tijd voor een nieuwe jas

Iedere ondernemer zal het wel herkennen, je klanten gaan voor eigen producties en als je niet oppast ga je daarmee voorbij aan de noodzaak dat juist die klanten behoefte hebben aan een actueel beeld van je bedrijf. Bij Interpulse houden we ons bezig met diverse takken van sport binnen de ICT, enkele jaren terug alweer hebben we de knip gemaakt en stuur ik actief aan op het vroegtijdig omarmen van techniek, niet om eens uit te proberen, want dat deden we al, maar echt nuttig toepassen van dag tot dag, samen met collega's. Eat your own dogfood.

Probeer voortschrijdend inzicht niet voor te zijn, het komt toch, vroeg of laat.

Vandaag gaat onze nieuwe website de lucht in, dat is geen eindresultaat, geen eindstation, geen resultaat van een zware bevalling, maar een nieuw begin. Een vertrekpunt vanwaar we gaan optimaliseren, technisch, maar bovenal ook de boodschap. Feedback van klanten, relaties, leveranciers en medewerkers gaan we actief verwerken. Wij adviseren klanten ook om niet te streven naar perfectie en volledigheid bij lancering, niet dat je een rammelende site moet lanceren, maar permiteer je een livegang met een goede basisversie en ga van daaruit optimaliseren. Dat scheelt vaak een hoop onnodige aanpassingen op functionaliteit en informatie waar klanten toch niet op zaten te wachten. Probeer voortschrijdend inzicht niet voor te zijn, het komt toch, vroeg of laat.

"wij streven naar langdurige en op wederzijds vertrouwen gebaseerde relaties" schreven we op als jonge twintigers.

1 januari 2015 vieren we bij Interpulse ons 15 jarige jubileum. Daar zijn we behoorlijk trots op, want we vieren het met een leuk team, waarvan nog velen de beginjaren hebben meegemaakt. Ook een grote groep klanten is al sinds jaar en dag trouw aan ons als leverancier en wij aan hen. Pas sloeg ik ons oude businessplan uit de beginjaren er nog eens op na, "wij streven naar langdurige en op wederzijds vertrouwen gebaseerde relaties" schreven we op als jonge twintigers. Mooi dat zoiets er toch echt uit is gekomen in de loop der jaren. Heel 2015 vieren we ons jubileum, niet alleen met collega's, ook met onze klanten en leveranciers natuurlijk.

Na 15 jaar hebben we nog voldoende bevlogenheid vast weten te houden om ook het volgende hoofdstuk van onze geschiedenis te schrijven. De lancering van onze nieuwe site vandaag markeert de start. Met een vernieuwde presentatie en indeling van onze diensten, alsook een uitbreiding op het gebied van IP en mobiele telfonie en data, blijven we voor onze klanten hét aanspreekpunt voor al hun ICT zaken. De ambitie van weleer willen we blijven waarmaken.

Martijn van Pelt

Martijn van Pelt


Martijn blogt graag op het snijvlak van techniek en business. Naast algemeen directeur van Interpulse, is hij ook columnist voor het blad IntoBusiness.