Om je beter van dienst te kunnen zijn maakt deze website gebruik van cookies. Lees meer in ons privacy statement. Akkoord

Contactinfo

Support

  • 071 - 30 30 300
  • support@interpulse.nl

Kantoor

  • 071 - 566 52 82
  • info@interpulse.nl
  • Zoeterwoudsesingel 56
    2313 EK Leiden

4 tips en jouw (website) conversie gaat de lucht in!

19 mrt 2018
Rick de Jong

Rick de Jong


Jouw website heeft één of meerdere doelstellingen. In hoeverre deze doelstellingen worden gehaald is meetbaar in een conversie ratio. Dit is de verhouding tussen het aantal bezoekers en het aantal dat voldoet aan de doelstelling. Die moet altijd omhoog!

4 tips en jouw (website) conversie gaat de lucht in!

Niet alleen een webshop heeft een duidelijke conversiedoelstelling, ook jouw website heeft doelstellingen zoals:

  • Inschrijven voor een nieuwsbrief
  • Aanvragen van een brochure
  • Maken van een afspraak
  • Inschrijven voor een evenement

Dit zijn zogenaamde zachte conversies en kunnen voor alle type websites worden ingezet. De manieren om de conversie te verhogen is per doelgroep en doelstelling totaal verschillend. Dit is met name afhankelijk van de doelgroep, het product en/of dienst. Toch zijn er een aantal algemene tips die belangrijk zijn om de conversie te verhogen.


1. Zorg voor een duidelijke en goed zichtbare primaire actie (call to action)

Een bezoeker zoekt niet graag op een pagina. Zorg er dus voor dat de primaire actie van een pagina voor de bezoeker direct opvalt.

2. Neem zoveel mogelijk twijfels weg bij de bezoeker

Zorg dat je de doelgroep dusdanig goed kent dat je weet waar de twijfels zitten om een product te kopen (of wat je conversiedoelstelling dan ook zijn mag). Als je deze pijnpunten kent kun je daar goed op inspelen door deze twijfels weg te nemen. Als je bijvoorbeeld weet dat mensen twijfelen of het product wel echt zo goed is, kun je bijvoorbeeld referenties plaatsen over het product of linken naar positieve reviews op externe websites. Als mensen bijvoorbeeld twijfelen aan de kundigheid van je bedrijf kun je certificaten tonen om het vertrouwen te vergroten.

3. Vraag niet teveel van de bezoeker

Bezoekers willen zo snel mogelijk de order afronden. Zorg dat je alleen de broodnodige informatie vraagt van een bezoeker. Ook kun je de bezoeker helpen bij het invoeren van data. Zo kun je bijvoorbeeld op basis van postcode en huisnummer het adres aanvullen. Elke extra te nemen stap heeft een negatief effect op je conversion rate. Het is overigens zeer verstandig om geen overbodige data van gebruikers op te slaan met het oog op de AVG/GDPR.

4. Zorg dat je website overal en door iedereen goed te bereiken is (accessibility).

Zorg dat je website op alle devices goed te zien is. Een website welke niet goed werkt op je telefoon kan je conversion rate behoorlijk naar beneden halen. In Nederland wordt in 33% van de gevallen een website via een mobiele telefoon bekeken (landelijke gemiddelde, bron Statcounter). Dit verschilt enorm per doelgroep en het is verstandig dit te onderzoeken voor jouw eigen website. Zo is hier op basis van feiten op in te spelen.

Dit zijn een aantal algemene tips om de conversie van jouw website te verhogen. Uiteraard is het verhogen van de conversie maatwerk. Wij analyseren graag jouw doelgroep, product en huidige bezoekersstatistieken voor een passend advies. Maak een afspraak en wij kijken met je mee.


Deel artikel



Tags

Rick de Jong

Rick de Jong

Als Senior UX Designer denkt Rick graag mee over de optimale customer journey door inzet van gebruikersvriendelijke presentatie aan de doelgroep. Een optimale conversie behaal je door een optimale beleving.


Terug naar overzicht


Updates

Wachtwoorden – “wacht; welk woord ook alweer!?” (Deel 1/2)

Wachtwoorden. Een geheime “code” om te laten zien dat jij, jij bent tijdens het aanmelden. Een code die jij alleen maar weet en herkent, toch? We zijn allemaal bekend met de noodzaak hiervan; de ongemakken en soms ook heuse wachtwoord-stress.

Waarom de inbox als takenlijst niet meer werkt

Gebruik jij jouw inbox als takenlijst? Bijvoorbeeld door e-mails die nog verwerkt moeten worden in de inbox te laten staan of te verplaatsen naar een submap? Je bent in goed gezelschap. Deze manier van werken wordt alleen steeds lastiger en langzaamaan onhoudbaar.

Microsoft Tech Summit 2018 | Intelligente Cloud met Microsoft Azure

Interpulse was aanwezig bij Microsoft Tech Summit op 28 en 29 maart in de RAI. Voor Microsoft is dit de kans het nieuwste en beste te presenteren als het gaat om hun Cloud producten en diensten. Microsoft heeft het verleden heel goed achter hen gelaten en de omarming van de Cloud is totaal en volledig. Wij kregen tijdens de conferentie inzicht in wat Microsoft vandaag en in de toekomst voor ons in petto heeft.

VNG Belastingconferentie 2018

12 en 13 maart heeft de jaarlijkse Belastingconferentie van VNG plaatsgevonden. Door slimme inzet van technologie presenteert VNG de informatie vanuit 1 centraal op maat ontwikkeld platform.

Aan de slag met Machine Learning

Kunstmatige intelligentie, bots of zelflerende software zijn allang geen fictie uit Hollywood films meer. De toepassingen zijn overal om ons heen. Maar wat is het, hoe werkt het en kan het worden toegepast in jouw organisatie?

Meltdown en Spectre - hoe veilig is mijn pc?

Nee, dit is geen opvolger van de James Bond film van enkele jaren terug, al is het wel een “geheime” operatie die nu aan het licht komt. We spreken hier over een kwetsbaarheid in processors (onderzoek toont aan mogelijk al sinds 1995; reeds 23 jaar dus), die te vinden is in de systemen die momenteel in gebruik zijn. Wat houdt deze kwetsbaarheid nu in en wat zijn mogelijke gevolgen?

Tweakers Developers Summit 2018

Donderdag 15 februari stond in onze agenda omcirkeld voor de derde editie van de Tweakers Developers Summit. Een conferentie voor en door developers. Met het thema Coding the Future een evenement waar Interpulse natuurlijk bij moest zijn!

‘Modern workplace’ meer dan een marketingterm

Natuurlijk, de ‘modern workplace’ of de ‘smart workplace’ doet het prima als marketingterm. Maar inmiddels is het veel meer dan dat. We bevinden ons midden in een digitale transitie. De impact daarvan is merkbaar op allerlei gebieden. Zo ook op de werkomgeving. De tijd dat je optimaal van de mogelijkheden profiteerde met e-mail en agenda op je telefoon, ligt ook achter ons. De hoogste tijd ook om je desktopcomputer in te ruilen.

Dit moet je in ieder geval aanpassen aan je website om te voldoen aan de AVG

Op 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van kracht. Je website verwerkt ongetwijfeld persoonsgegevens of registreert andere traceerbare informatie van je bezoekers. De kans is groot dat je actie moet ondernemen!

2018 een frisse start

De jaarwisseling is altijd zo’n mooi moment van terugblikken en vooruitkijken. Alle lijstjes zijn alweer langsgekomen, hypes gaan voorbij of worden gemeengoed, nieuwe woorden worden toegevoegd aan onze taal en het bruist weer van de goede voornemens voor 2018. We resetten onze systemen en maken een frisse start.