Om je beter van dienst te kunnen zijn maakt deze website gebruik van cookies. Lees meer in ons privacy statement. Akkoord

Support

  • 071 - 30 30 300
  • support@interpulse.nl

Kantoor

  • 071 - 566 52 82
  • info@interpulse.nl
  • Zoeterwoudsesingel 56
    2313 EK Leiden

Blijf op de hoogte!

Max. 1 x per 14 dagen per e-mail. Inschrijven voor onze Updates
Blogs

4 tips en jouw (website) conversie gaat de lucht in!

19 mrt 2018
Rick de Jong

Rick de Jong


Jouw website heeft één of meerdere doelstellingen. In hoeverre deze doelstellingen worden gehaald is meetbaar in een conversie ratio. Dit is de verhouding tussen het aantal bezoekers en het aantal dat voldoet aan de doelstelling. Die moet altijd omhoog!

4 tips en jouw (website) conversie gaat de lucht in!

Niet alleen een webshop heeft een duidelijke conversiedoelstelling, ook jouw website heeft doelstellingen zoals:

  • Inschrijven voor een nieuwsbrief
  • Aanvragen van een brochure
  • Maken van een afspraak
  • Inschrijven voor een evenement

Dit zijn zogenaamde zachte conversies en kunnen voor alle type websites worden ingezet. De manieren om de conversie te verhogen is per doelgroep en doelstelling totaal verschillend. Dit is met name afhankelijk van de doelgroep, het product en/of dienst. Toch zijn er een aantal algemene tips die belangrijk zijn om de conversie te verhogen.


1. Zorg voor een duidelijke en goed zichtbare primaire actie (call to action)

Een bezoeker zoekt niet graag op een pagina. Zorg er dus voor dat de primaire actie van een pagina voor de bezoeker direct opvalt.

2. Neem zoveel mogelijk twijfels weg bij de bezoeker

Zorg dat je de doelgroep dusdanig goed kent dat je weet waar de twijfels zitten om een product te kopen (of wat je conversiedoelstelling dan ook zijn mag). Als je deze pijnpunten kent kun je daar goed op inspelen door deze twijfels weg te nemen. Als je bijvoorbeeld weet dat mensen twijfelen of het product wel echt zo goed is, kun je bijvoorbeeld referenties plaatsen over het product of linken naar positieve reviews op externe websites. Als mensen bijvoorbeeld twijfelen aan de kundigheid van je bedrijf kun je certificaten tonen om het vertrouwen te vergroten.

3. Vraag niet teveel van de bezoeker

Bezoekers willen zo snel mogelijk de order afronden. Zorg dat je alleen de broodnodige informatie vraagt van een bezoeker. Ook kun je de bezoeker helpen bij het invoeren van data. Zo kun je bijvoorbeeld op basis van postcode en huisnummer het adres aanvullen. Elke extra te nemen stap heeft een negatief effect op je conversion rate. Het is overigens zeer verstandig om geen overbodige data van gebruikers op te slaan met het oog op de AVG/GDPR.

4. Zorg dat je website overal en door iedereen goed te bereiken is (accessibility).

Zorg dat je website op alle devices goed te zien is. Een website welke niet goed werkt op je telefoon kan je conversion rate behoorlijk naar beneden halen. In Nederland wordt in 33% van de gevallen een website via een mobiele telefoon bekeken (landelijke gemiddelde, bron Statcounter). Dit verschilt enorm per doelgroep en het is verstandig dit te onderzoeken voor jouw eigen website. Zo is hier op basis van feiten op in te spelen.

Dit zijn een aantal algemene tips om de conversie van jouw website te verhogen. Uiteraard is het verhogen van de conversie maatwerk. Wij analyseren graag jouw doelgroep, product en huidige bezoekersstatistieken voor een passend advies. Maak een afspraak en wij kijken met je mee.


Deel artikel



Tags

Rick de Jong

Rick de Jong

Als Senior UX Designer denkt Rick graag mee over de optimale customer journey door inzet van gebruikersvriendelijke presentatie aan de doelgroep. Een optimale conversie behaal je door een optimale beleving.


Terug naar overzicht


Updates

Blogs

In 3 stappen naar een Modern Workplace

We leven volop in een nieuw tijdperk. ICT drukt zijn stempel op hoe we werken en samenwerken. De moderne medewerker heeft behoefte aan moderne tools - voor de millennials en generatie Z is dit zelfs een must. Maar hoe creëer je een aantrekkelijke werkplek voor je moderne medewerkers? We bespreken het graag met je.
Showcases

Slim waardevolle feedback verzamelen

Interpulse is al enige jaren sponsor van het Leiden International Film Festival (LIFF). Deze mooie samenwerking heeft geresulteerd in een aantal moderne functionele websites, waarbij voor elk festival een nieuwe stijl is opgezet. Naast het goed kunnen raadplegen van het programma is er ook een integratie gemaakt met het kassasysteem voor het bestellen van kaarten. Vorig jaar is daar een mooie functionaliteit voor publiek en de organisatie aan toegevoegd.
Blogs

Altijd en veilig verbonden zijn: ICT oplossingen voor op en buiten kantoor

Helaas verkijken werkgevers zich nog weleens op de economische schade die ze oplopen als ze hun internetvoorzieningen niet goed regelen. Hieronder twee stellingen met betrekking tot dit thema. Wat is jouw kijk hierop?
Blogs

Slim! Gebruik ICT systemen om te professionaliseren én kosten te beheersen

Zie jij ICT als een kostenpost of als een mogelijkheid om te professionaliseren én kosten te beheersen? Steeds meer bedrijven ontdekken dat als ze digitaliseren en ICT systemen beter organiseren, ze nieuwe kansen creëren voor hun organisatie. Dit noemt men ook wel: digital transformation. Waar liggen die kansen zoal? In de praktijk zien wij dat er een flinke slag te maken is bij organisaties waar veel procedures zijn en registratie de norm is.
Blogs

Verlies je goede medewerkers niet aan een modernere concurrent

Millenials stellen steeds hogere eisen aan werkgevers. Is je ICT niet up to date? Vergeet het dan maar. In dit artikel laten we je zien hoe je voldoet aan de eisen van vandaag. Hoe je kunt werken met de Modern Workplace en hoe dat ervoor zorgt dat mensen productiever en efficiënter kunnen (samen)werken.
Blogs

Hoe veilig is jouw webapplicatie? 7 eisen die je moet toepassen

De beveiliging van webapplicaties heeft helaas niet altijd de hoogste prioriteit, maar is nu echt een MUST geworden! Bevat de applicatie persoonsgegevens, dan ben je mogelijk in overtreding als de applicatie onvoldoende beveiligd is… Mocht er een datalek optreden, dan ben jij als eigenaar van de gegevens verantwoordelijk. De gevolgen kunnen groot zijn, niet alleen financieel, maar ook op het gebied van mogelijke reputatieschade.
Blogs

Hoe combineer je de AVG met de Cloud?

De AVG: ‘Hiep Hoera!’ voor de bescherming van persoonlijke gegevens, maar ook ‘HELP!’ voor de gevolgen voor veel organisaties. Want hoe pas je je infrastructuur en rechtenstructuur goed aan? En als je dat eenmaal voor elkaar hebt, hoe hou je de boel dan continu veilig en up-to-date?
Blogs

Zomerstop? Welnee: doorpakken!

De zomervakanties zijn begonnen, terwijl het zuiden van Nederland al richting de zon gaat en de andere regio’s zich ook opmaken voor een periode van ontspanning en vertier, begint het zakelijke laagseizoen. Tenminste, dat zou je zeggen.
Blogs

Minder mail, productievere teams

Met je eerste kop koffie in de hand open je ’s ochtends goedgemutst je inbox. Maar al voor je klaar bent met het ordenen en afhandelen van al die belangrijke, en nog veel meer onbelangrijke e-mail berichten, ben je toe aan je vijfde bak koffie en is je vrolijke muts ingeruild voor een bokkenpruik. Je wordt er gek van: al die e-mail!
Blogs

Prototyping: Kwalitatieve doelgerichte App in minder ontwikkeltijd

"Fail faster to succeed sooner". Het klinkt gek, maar is waar prototyping om draait. Je wilt z.s.m. zien wat wel en wat niet werkt binnen een interface. In een proces zonder prototyping is vaak te zien dat fouten in de user interface pas zichtbaar worden tijdens de ontwikkelfase. In dit stadium ben je te laat. Aanpassingen kosten dan al veel meer tijd en moeite. Tijdens een prototyping fase kan je de fouten en onduidelijkheden uit een interface halen nog voordat er gestart is met vormgeven en technische ontwikkeling. Meer kwaliteit, minder kosten!