Om je beter van dienst te kunnen zijn maakt deze website gebruik van cookies. Lees meer in ons privacy statement. Akkoord

Contactinfo

Support

  • 071 - 30 30 300
  • support@interpulse.nl

Kantoor

  • 071 - 566 52 82
  • info@interpulse.nl
  • Zoeterwoudsesingel 56
    2313 EK Leiden

4 tips en jouw (website) conversie gaat de lucht in!

19 mrt 2018
Rick de Jong

Rick de Jong


Jouw website heeft één of meerdere doelstellingen. In hoeverre deze doelstellingen worden gehaald is meetbaar in een conversie ratio. Dit is de verhouding tussen het aantal bezoekers en het aantal dat voldoet aan de doelstelling. Die moet altijd omhoog!

4 tips en jouw (website) conversie gaat de lucht in!

Niet alleen een webshop heeft een duidelijke conversiedoelstelling, ook jouw website heeft doelstellingen zoals:

  • Inschrijven voor een nieuwsbrief
  • Aanvragen van een brochure
  • Maken van een afspraak
  • Inschrijven voor een evenement

Dit zijn zogenaamde zachte conversies en kunnen voor alle type websites worden ingezet. De manieren om de conversie te verhogen is per doelgroep en doelstelling totaal verschillend. Dit is met name afhankelijk van de doelgroep, het product en/of dienst. Toch zijn er een aantal algemene tips die belangrijk zijn om de conversie te verhogen.


1. Zorg voor een duidelijke en goed zichtbare primaire actie (call to action)

Een bezoeker zoekt niet graag op een pagina. Zorg er dus voor dat de primaire actie van een pagina voor de bezoeker direct opvalt.

2. Neem zoveel mogelijk twijfels weg bij de bezoeker

Zorg dat je de doelgroep dusdanig goed kent dat je weet waar de twijfels zitten om een product te kopen (of wat je conversiedoelstelling dan ook zijn mag). Als je deze pijnpunten kent kun je daar goed op inspelen door deze twijfels weg te nemen. Als je bijvoorbeeld weet dat mensen twijfelen of het product wel echt zo goed is, kun je bijvoorbeeld referenties plaatsen over het product of linken naar positieve reviews op externe websites. Als mensen bijvoorbeeld twijfelen aan de kundigheid van je bedrijf kun je certificaten tonen om het vertrouwen te vergroten.

3. Vraag niet teveel van de bezoeker

Bezoekers willen zo snel mogelijk de order afronden. Zorg dat je alleen de broodnodige informatie vraagt van een bezoeker. Ook kun je de bezoeker helpen bij het invoeren van data. Zo kun je bijvoorbeeld op basis van postcode en huisnummer het adres aanvullen. Elke extra te nemen stap heeft een negatief effect op je conversion rate. Het is overigens zeer verstandig om geen overbodige data van gebruikers op te slaan met het oog op de AVG/GDPR.

4. Zorg dat je website overal en door iedereen goed te bereiken is (accessibility).

Zorg dat je website op alle devices goed te zien is. Een website welke niet goed werkt op je telefoon kan je conversion rate behoorlijk naar beneden halen. In Nederland wordt in 33% van de gevallen een website via een mobiele telefoon bekeken (landelijke gemiddelde, bron Statcounter). Dit verschilt enorm per doelgroep en het is verstandig dit te onderzoeken voor jouw eigen website. Zo is hier op basis van feiten op in te spelen.

Dit zijn een aantal algemene tips om de conversie van jouw website te verhogen. Uiteraard is het verhogen van de conversie maatwerk. Wij analyseren graag jouw doelgroep, product en huidige bezoekersstatistieken voor een passend advies. Maak een afspraak en wij kijken met je mee.


Deel artikel



Tags

Rick de Jong

Rick de Jong

Als Senior UX Designer denkt Rick graag mee over de optimale customer journey door inzet van gebruikersvriendelijke presentatie aan de doelgroep. Een optimale conversie behaal je door een optimale beleving.


Terug naar overzicht


Updates

Verlies je goede medewerkers niet aan een modernere concurrent

Millenials stellen steeds hogere eisen aan werkgevers. Is je ICT niet up to date? Vergeet het dan maar. In dit artikel laten we je zien hoe je voldoet aan de eisen van vandaag. Hoe je kunt werken met de Modern Workplace en hoe dat ervoor zorgt dat mensen productiever en efficiënter kunnen (samen)werken.

Hoe veilig is jouw webapplicatie? 7 eisen die je moet toepassen

De beveiliging van webapplicaties heeft helaas niet altijd de hoogste prioriteit, maar is nu echt een MUST geworden! Bevat de applicatie persoonsgegevens, dan ben je mogelijk in overtreding als de applicatie onvoldoende beveiligd is… Mocht er een datalek optreden, dan ben jij als eigenaar van de gegevens verantwoordelijk. De gevolgen kunnen groot zijn, niet alleen financieel, maar ook op het gebied van mogelijke reputatieschade.

Hoe combineer je de AVG met de Cloud?

De AVG: ‘Hiep Hoera!’ voor de bescherming van persoonlijke gegevens, maar ook ‘HELP!’ voor de gevolgen voor veel organisaties. Want hoe pas je je infrastructuur en rechtenstructuur goed aan? En als je dat eenmaal voor elkaar hebt, hoe hou je de boel dan continu veilig en up-to-date?

Zomerstop? Welnee: doorpakken!

De zomervakanties zijn begonnen, terwijl het zuiden van Nederland al richting de zon gaat en de andere regio’s zich ook opmaken voor een periode van ontspanning en vertier, begint het zakelijke laagseizoen. Tenminste, dat zou je zeggen.

Minder mail, productievere teams

Met je eerste kop koffie in de hand open je ’s ochtends goedgemutst je inbox. Maar al voor je klaar bent met het ordenen en afhandelen van al die belangrijke, en nog veel meer onbelangrijke e-mail berichten, ben je toe aan je vijfde bak koffie en is je vrolijke muts ingeruild voor een bokkenpruik. Je wordt er gek van: al die e-mail!

Prototyping: Kwalitatieve doelgerichte App in minder ontwikkeltijd

"Fail faster to succeed sooner". Het klinkt gek, maar is waar prototyping om draait. Je wilt z.s.m. zien wat wel en wat niet werkt binnen een interface. In een proces zonder prototyping is vaak te zien dat fouten in de user interface pas zichtbaar worden tijdens de ontwikkelfase. In dit stadium ben je te laat. Aanpassingen kosten dan al veel meer tijd en moeite. Tijdens een prototyping fase kan je de fouten en onduidelijkheden uit een interface halen nog voordat er gestart is met vormgeven en technische ontwikkeling. Meer kwaliteit, minder kosten!

Avonturen in de ICT

In 2000 begon een stel jonge whizzkids in een klein kamertje een eigen bedrijf. Na 18 jaar is Interpulse uitgegroeid tot een bloeiend ICT-bedrijf met klanten door heel Nederland. Jaren waarin we keihard aan de weg timmerden, heel veel avonturen beleefden, en nog meer kennis hebben verzameld.

Samen de klant op reis sturen

We hebben bij Interpulse het voorrecht om de ICT te mogen verzorgen bij allerlei soorten organisaties, van klein tot groot. Het is leuk om een kijkje achter de schermen te krijgen bij bijzondere bedrijven, de Treinreiswinkel is er daar zeker één van!

Wij laten vanaf nu beter zien wat wij doen!

Elles & Hellen levert zeer creatieve concepten voor uiteenlopende klanten. Dit doen zijn met een team van ervaren professionals. Het advies van Interpulse: laat dit zien! Resultaat van het Design-traject is een website waar de presentatie van hun werk centraal staat.

Wat is de Next Big Thing online?

Is het een hype of gaat dit het écht worden, bij veel populaire termen worden daar vraagtekens gezet, maar is dat wel terecht? Denk aan Kunstmatige intelligentie, Blockchain en Machine Learning. Tijdens het festival The Next Web in Amsterdam mochten een aantal Interpulse collega's eind mei horen wat er nu en in de toekomst speelt op het technologische speelveld.