Om je beter van dienst te kunnen zijn maakt deze website gebruik van cookies. Lees meer in ons privacy statement. Akkoord


Support

  • 071 - 30 30 300
  • support@interpulse.nl

Kantoor

  • 071 - 566 52 82
  • info@interpulse.nl
  • Zoeterwoudsesingel 56
    2313 EK Leiden

Blijf op de hoogte!

Max. 1 x per 14 dagen per e-mail. Inschrijven voor onze Updates
Blogs

4 tips en jouw (website) conversie gaat de lucht in!

19 mrt 2018
Rick de Jong

Rick de Jong


Jouw website heeft één of meerdere doelstellingen. In hoeverre deze doelstellingen worden gehaald is meetbaar in een conversie ratio. Dit is de verhouding tussen het aantal bezoekers en het aantal dat voldoet aan de doelstelling. Die moet altijd omhoog!

4 tips en jouw (website) conversie gaat de lucht in!

Niet alleen een webshop heeft een duidelijke conversiedoelstelling, ook jouw website heeft doelstellingen zoals:

  • Inschrijven voor een nieuwsbrief
  • Aanvragen van een brochure
  • Maken van een afspraak
  • Inschrijven voor een evenement

Dit zijn zogenaamde zachte conversies en kunnen voor alle type websites worden ingezet. De manieren om de conversie te verhogen is per doelgroep en doelstelling totaal verschillend. Dit is met name afhankelijk van de doelgroep, het product en/of dienst. Toch zijn er een aantal algemene tips die belangrijk zijn om de conversie te verhogen.


1. Zorg voor een duidelijke en goed zichtbare primaire actie (call to action)

Een bezoeker zoekt niet graag op een pagina. Zorg er dus voor dat de primaire actie van een pagina voor de bezoeker direct opvalt.

2. Neem zoveel mogelijk twijfels weg bij de bezoeker

Zorg dat je de doelgroep dusdanig goed kent dat je weet waar de twijfels zitten om een product te kopen (of wat je conversiedoelstelling dan ook zijn mag). Als je deze pijnpunten kent kun je daar goed op inspelen door deze twijfels weg te nemen. Als je bijvoorbeeld weet dat mensen twijfelen of het product wel echt zo goed is, kun je bijvoorbeeld referenties plaatsen over het product of linken naar positieve reviews op externe websites. Als mensen bijvoorbeeld twijfelen aan de kundigheid van je bedrijf kun je certificaten tonen om het vertrouwen te vergroten.

3. Vraag niet teveel van de bezoeker

Bezoekers willen zo snel mogelijk de order afronden. Zorg dat je alleen de broodnodige informatie vraagt van een bezoeker. Ook kun je de bezoeker helpen bij het invoeren van data. Zo kun je bijvoorbeeld op basis van postcode en huisnummer het adres aanvullen. Elke extra te nemen stap heeft een negatief effect op je conversion rate. Het is overigens zeer verstandig om geen overbodige data van gebruikers op te slaan met het oog op de AVG/GDPR.

4. Zorg dat je website overal en door iedereen goed te bereiken is (accessibility).

Zorg dat je website op alle devices goed te zien is. Een website welke niet goed werkt op je telefoon kan je conversion rate behoorlijk naar beneden halen. In Nederland wordt in 33% van de gevallen een website via een mobiele telefoon bekeken (landelijke gemiddelde, bron Statcounter). Dit verschilt enorm per doelgroep en het is verstandig dit te onderzoeken voor jouw eigen website. Zo is hier op basis van feiten op in te spelen.

Dit zijn een aantal algemene tips om de conversie van jouw website te verhogen. Uiteraard is het verhogen van de conversie maatwerk. Wij analyseren graag jouw doelgroep, product en huidige bezoekersstatistieken voor een passend advies. Maak een afspraak en wij kijken met je mee.


Deel artikel



Tags

Rick de Jong

Rick de Jong

Als Senior UX Designer denkt Rick graag mee over de optimale customer journey door inzet van gebruikersvriendelijke presentatie aan de doelgroep. Een optimale conversie behaal je door een optimale beleving.


Terug naar overzicht


Updates

Blogs

Microsoft Surface Pro 6 versus Surface pro 5

Kees bezocht het geheel vernieuwde kantoor van Microsoft op Schiphol. Decor voor de presentatie van de nieuwe Microsoft Surface productlijn. Wij schreven onlangs een artikel over de Surface en gingen dus met enthousiasme op bezoek. Onze focus: de Microsoft Surface Pro 6.
Blogs

Heb jij een 5 sterren Back-Up Systeem?

Voor een goede back-up dien je rekening te houden met 5 factoren: retentie, hersteltijd, de frequentie van de back-up, de veiligheid, het systeem testen.
Blogs

“Hey Google, is zo’n digitale assistent wel veilig?”

Afgelopen jaar zijn er flink wat wijzigingen doorgevoerd in de privacy wetgeving met de doorvoering van de AVG/GDPR. Het verwerken van persoonsgegevens werd hierin flink aan banden gelegd er moet expliciet toestemming gegevens worden voor opslag van gegevens etc. Over de AVG hebben we al enkele andere artikelen geschreven in onze blogs. Wat ik in onderstaande blog wil aankaarten is een ander item wat afgelopen jaar flink wat aan populariteit heeft gewonnen: de digitale assistent.
Events

5 februari: Tech voor de Toekomst Nu!

Benieuwd naar wat er bij bedrijven in de Leidse regio allemaal gebeurt op het gebied van digitalisering, big data analyse en sensortechnologie? Kom dan naar het Tech event op 5 februari in Leiden.
Blogs

Skype en Teams: de aangewezen manier om zakelijk te bellen

Vanaf september 2019 kunnen wij in Nederland niet meer blijven bellen via ISDN. Dan neemt internetbellen (VoIP - Voice Over IP) het definitief over. Maakt jouw organisatie momenteel nog gebruik van ISDN, dan raden wij jou aan om over te stappen naar Microsoft Skype of Teams. Anno 2019 zijn dit dé tools om zakelijk te bellen. Wij leggen uit waarom.
Blogs

3 lijstjes die wél interessant zijn

December is de maand van de lijstjes, je kent er vast wel een paar. Sommige zijn onzinnig, maar je hebt ook best leuke en interessante lijstjes. Ze geven leuke inzichten en komen voort uit échte data en/of zijn gewoon heel vermakelijk!
Blogs

5 redenen waarom je de Microsoft Surface wilt hebben

De Microsoft Surface Family bestaat uit krachtige (mobiele) apparaten die voorzien in alle behoeften van een moderne werkplek die een medewerker verlangt. We lichten hier twee versies toe: de Surface Pro voor de flexibele kantoormedewerker en de Surface Go voor de medewerker die veel onderweg is, en toch een volwaardige werkplek beschikbaar wil hebben. Met de Surface Pro en Go toont Microsoft aan dat jij al jouw werk kan doen met één compact apparaat.
Blogs

Een moderne bedrijfsvoering met Growth hacking en Power BI

Hoe beweegt jouw organisatie zich in de huidige tijd waarin de technologische ontwikkelingen elkaar in een rap tempo opvolgen? Helaas zien wij regelmatig dat organisaties ongecontroleerd en zonder een duidelijk plan inspelen op de snel veranderende omgeving. Zij laten hierdoor kansen liggen om te groeien.
Blogs

Betere gebruikservaringen en minder wachtwoordgebruik op kantoor

‘Het vertraagt het werkproces. Wat een gedoe. Ik wil gewoon inloggen!’ Meervoudige authenticatie is wel eens een ergernis van onze klanten. Je moet overal een wachtwoord- of zin voor bedenken en die vervolgens allemaal onthouden of in een wachtwoordenkluis opslaan.
Blogs

Projectmanagement software voor het MKB: Teams en Planner

Grote projectorganisaties hebben vaak geavanceerde projectmanagement software. Maar hoe is dat in het MKB? Zij hebben ook behoefte aan een helder inzicht in de voortgang en prestaties van hun projecten, maar zij beschikken niet over de kostbare software hiervoor. Vaak wordt er gebruik gemaakt van Excel of een eigen oplossing.