Om je beter van dienst te kunnen zijn maakt deze website gebruik van cookies. Lees meer in ons privacy statement. Akkoord


Support

  • 071 - 30 30 300
  • support@interpulse.nl

Kantoor

  • 071 - 566 52 82
  • info@interpulse.nl
  • Zoeterwoudsesingel 56
    2313 EK Leiden

Blijf op de hoogte!

Max. 1 x per 14 dagen per e-mail. Inschrijven voor onze Updates
Blogs

4 tips en jouw (website) conversie gaat de lucht in!

19 mrt 2018
Rick de Jong

Rick de Jong


Jouw website heeft één of meerdere doelstellingen. In hoeverre deze doelstellingen worden gehaald is meetbaar in een conversie ratio. Dit is de verhouding tussen het aantal bezoekers en het aantal dat voldoet aan de doelstelling. Die moet altijd omhoog!

4 tips en jouw (website) conversie gaat de lucht in!

Niet alleen een webshop heeft een duidelijke conversiedoelstelling, ook jouw website heeft doelstellingen zoals:

  • Inschrijven voor een nieuwsbrief
  • Aanvragen van een brochure
  • Maken van een afspraak
  • Inschrijven voor een evenement

Dit zijn zogenaamde zachte conversies en kunnen voor alle type websites worden ingezet. De manieren om de conversie te verhogen is per doelgroep en doelstelling totaal verschillend. Dit is met name afhankelijk van de doelgroep, het product en/of dienst. Toch zijn er een aantal algemene tips die belangrijk zijn om de conversie te verhogen.


1. Zorg voor een duidelijke en goed zichtbare primaire actie (call to action)

Een bezoeker zoekt niet graag op een pagina. Zorg er dus voor dat de primaire actie van een pagina voor de bezoeker direct opvalt.

2. Neem zoveel mogelijk twijfels weg bij de bezoeker

Zorg dat je de doelgroep dusdanig goed kent dat je weet waar de twijfels zitten om een product te kopen (of wat je conversiedoelstelling dan ook zijn mag). Als je deze pijnpunten kent kun je daar goed op inspelen door deze twijfels weg te nemen. Als je bijvoorbeeld weet dat mensen twijfelen of het product wel echt zo goed is, kun je bijvoorbeeld referenties plaatsen over het product of linken naar positieve reviews op externe websites. Als mensen bijvoorbeeld twijfelen aan de kundigheid van je bedrijf kun je certificaten tonen om het vertrouwen te vergroten.

3. Vraag niet teveel van de bezoeker

Bezoekers willen zo snel mogelijk de order afronden. Zorg dat je alleen de broodnodige informatie vraagt van een bezoeker. Ook kun je de bezoeker helpen bij het invoeren van data. Zo kun je bijvoorbeeld op basis van postcode en huisnummer het adres aanvullen. Elke extra te nemen stap heeft een negatief effect op je conversion rate. Het is overigens zeer verstandig om geen overbodige data van gebruikers op te slaan met het oog op de AVG/GDPR.

4. Zorg dat je website overal en door iedereen goed te bereiken is (accessibility).

Zorg dat je website op alle devices goed te zien is. Een website welke niet goed werkt op je telefoon kan je conversion rate behoorlijk naar beneden halen. In Nederland wordt in 33% van de gevallen een website via een mobiele telefoon bekeken (landelijke gemiddelde, bron Statcounter). Dit verschilt enorm per doelgroep en het is verstandig dit te onderzoeken voor jouw eigen website. Zo is hier op basis van feiten op in te spelen.

Dit zijn een aantal algemene tips om de conversie van jouw website te verhogen. Uiteraard is het verhogen van de conversie maatwerk. Wij analyseren graag jouw doelgroep, product en huidige bezoekersstatistieken voor een passend advies. Maak een afspraak en wij kijken met je mee.


Deel artikel



Tags

Rick de Jong

Rick de Jong

Als Senior UX Designer denkt Rick graag mee over de optimale customer journey door inzet van gebruikersvriendelijke presentatie aan de doelgroep. Een optimale conversie behaal je door een optimale beleving.


Terug naar overzicht


Updates

Blogs

Extra goed vindbaar als bedrijf in Google

Wie wil er nu niet goed gevonden worden in Google? Er worden door organisaties grote investeringen gedaan om goed zichtbaar te zijn op bepaalde woorden of woordgroepen. Hier kunnen ook wij je veel over bijbrengen en op weg helpen, maar begin nu eens met het neerzetten van een goede basis. Goed nieuws: Je kunt het namelijk zelf! En het resultaat is dat je direct beter zichtbaar en vindbaar bent in de meest gebruikte zoekmachine Google.
Blogs

Zo valt je zonnige werkplek niet in het water

Bracht het afgelopen weekend nog even winterse temperaturen, nu is dan eindelijk écht de lente begonnen. De korte broeken kunnen uit de kast, boten uit de stalling en de tuinmeubelen afgestoft. Tijd om naar buiten te gaan, het zonnetje in. Dankzij de moderne werkplek is dat buiten zijn niet beperkt tot de avonden en het weekend. Werken kunnen we overal, dus ook in de tuin, op een terras, aan het water of op de boot. Ideaal. Maar hou daarbij wel een aantal dingen in het oog, zodat je zonnige werkplek niet in het water valt.
Blogs

Microsoft Ignite: de top 6 van Kees en Killian

Eind maart vond Microsoft Ignite plaats, hét Microsoft-event voor ontwikkelaars en ICT-professionals met meer dan 100 workshops en sessies door Microsoft-experts. Onze collega’s Kees en Killian van ICT Services bezochten het evenement in Amsterdam. Dit is de top 6 die ze graag met je delen.
Events

Getting most out of your data - Microsoft Ignite Amsterdam

Eind maart vond Microsoft Ignite plaats, hét Microsoft-event voor ontwikkelaars en ICT-professionals met meer dan 100 workshops en sessies door Microsoft-experts. Onze collega's van Interactive delen graag de inzichten welke zij daar hebben opgedaan.
Blogs

3 kleine stappen voor betere online veiligheid

Malware, spyware, ransomware, virussen, Trojaanse paarden en wormen. Voor je het weet is je computer gegijzeld of gaat een cybercrimineel er met je (creditcard)gegevens vandoor. Met deze 3 kleine aanpassingen bewegen jij en je collega’s een stuk veiliger door cyberspace.
Blogs

Digitale transformatie; best of breed of best of suite?

De wereld verandert en onze manier van samenwerken en communiceren verandert mee. We zijn altijd en overal online en switchen met het grootste gemak tussen telefoon, tablet en PC. Maar veel bedrijven werken nog met een traditionele, lokale ICT-omgeving of hebben een omgeving die beperkt gehost wordt in de cloud. Vroeg of laat gaat dat botsen. En dan?
Events

Grote belangstelling voor slimme technologie

Het Leidse PLNT, centrum voor innovatie en ondernemerschap, was op 5 februari even het middelpunt van de lokale techwereld. Tijdens het event Tech voor de Toekomst NU, een initiatief van Economie071, werden interessante cases getoond van concrete toepassing van slimme technologie. Denk daarbij aan de toepassing van sensoren en slimme apps. Ook waren er interessante kennissessies, waar ondernemers en geïnteresseerden kennis konden maken met technologie en zaken waar iedereen het over heeft, maar zelf nog maar mondjesmaat toepast.
Events

Waarom betaal ik eigenlijk voor beveiliging van mijn data?

De titel van dit stukje wijst naar een uitspraak gedaan door Mikko Hypponen, één van de Keynote sprekers op de Tweakers Developers Summit van 2019. De gehele quote was als volgt: “Waarom betaal ik eigenlijk voor beveiliging van mijn data? We hebben geen enkel security issue gehad het afgelopen jaar!”.
Blogs

Microsoft Surface Pro 6 versus Surface pro 5

Kees bezocht het geheel vernieuwde kantoor van Microsoft op Schiphol. Decor voor de presentatie van de nieuwe Microsoft Surface productlijn. Wij schreven onlangs een artikel over de Surface en gingen dus met enthousiasme op bezoek. Onze focus: de Microsoft Surface Pro 6.
Blogs

Heb jij een 5 sterren Back-Up Systeem?

Voor een goede back-up dien je rekening te houden met 5 factoren: retentie, hersteltijd, de frequentie van de back-up, de veiligheid, het systeem testen.