Om je beter van dienst te kunnen zijn maakt deze website gebruik van cookies. Lees meer in ons privacy statement. Akkoord


Support

  • 071 - 30 30 300
  • support@interpulse.nl

Kantoor

  • 071 - 566 52 82
  • info@interpulse.nl
  • Zoeterwoudsesingel 56
    2313 EK Leiden

Blijf op de hoogte!

Max. 1 x per 14 dagen per e-mail. Inschrijven voor onze Updates
Blogs

Extra goed vindbaar als bedrijf in Google

25 apr 2019
John Zee

John Zee


Wie wil er nu niet goed gevonden worden in Google? Er worden door organisaties grote investeringen gedaan om goed zichtbaar te zijn op bepaalde woorden of woordgroepen. Hier kunnen ook wij je veel over bijbrengen en op weg helpen, maar begin nu eens met het neerzetten van een goede basis. Goed nieuws: Je kunt het namelijk zelf! En het resultaat is dat je direct beter zichtbaar en vindbaar bent in de meest gebruikte zoekmachine Google.

Extra goed vindbaar als bedrijf in Google

Wanneer jouw klant jouw bedrijf zoekt is de kans zeer groot dat zij toch jouw bedrijfsnaam in Google invullen en via deze weg uitkomen bij de website of een eventueel ander online touchpoint.  Ook potentiële klanten zoeken vaak op bedrijfsnaam of een combinatie van de branche waarin je opereert + regio en/of plaatsnaam. Hoe belangrijk is het om jezelf dan goed te presenteren? Deze vraag heeft uiteraard geen antwoord nodig!

Google biedt de mogelijkheid om naast jouw geïndexeerde website jezelf te profileren met een uitgebreid bedrijfsprofiel. Dit maakt het mogelijk jezelf naar voren te laten komen als stipje op de Google Maps kaart en met uitgebreide bedrijfsinformatie op de Google zoekresultaten pagina. (Potentiele) klanten kunnen zo eenvoudig de route vinden of algemene informatie zoals adres, telefoonnummer en openingstijden. Onbewust heb je dit vast al eens gezien en er gebruik van gemaakt, maar je kunt dit dus zelf ook in orde maken, zelf mobiel via de beschikbare Apps.

Google Mijn Bedrijf uitstekend weergeven in Google Maps

Val op, stand out

Naast de basale informatie valt er veel meer relevante informatie aan te bieden aan Google, zodat zij jouw bedrijf ook op juiste relevantie kunnen inschatten. Om dit toe te lichten nemen we je mee in ons eigen bedrijfsprofiel.

Om op te vallen is het nodig mooie foto’s te plaatsen, eventueel voorzien van jouw eigen branding. Dit kunnen meerdere foto’s zijn. Uiteraard vul je adresgegevens, openingstijden, telefoonnummers, branche, services en een omschrijving toe. Zodra deze informatie aanwezig is kom je in Google Maps en bij de zoekresultaten al goed voor de dag.

Nu is het zaak om door te pakken en naast de basisinformatie ook aanvullende informatie te bieden.

Google resultaat - Jouw bedrijf optimaal weergeven

Updates: Blogs, evenementen, aanbiedingen en producten

Ik noem dit in bijna al mijn gesprekken met klanten uit uiteenlopende branches. Een vaak onderbelicht onderdeel van het bedrijfsprofiel, maar juist zo waardevol. Je kunt Google zelf op de hoogte brengen van nieuwe updates, zoals je meest recente blog of aankomend evenement. Dit is eenvoudig toe te voegen. Voordeel: Google indexeert dit snel en (veel belangrijker) toont dit beter in de reguliere zoekresultaten, bij je bedrijfsprofiel en in Google Maps. Je kunt ook zelfs de statistieken raadplegen omtrent het aantal kliks en weergaven van deze updates door in je “Mijn bedrijf” profiel te kijken.

Jouw blog post of evenement weergeven bij jouw bedrijf

Reviews

Men kan in het openbaar reviews plaatsen via Google. Jij kunt deze zien. Reviews zijn van waarde doordat je ook daardoor extra goed opvalt in de zoekresultaten. Uiteraard wel goed je werk doen om top reviews te scoren!

Insights

Binnen het bedrijfsprofiel kan je de meest gebruikte statistieken zien omtrent de weergave van je bedrijfsprofiel. Zo kun je zien met welke zoekopdrachten het profiel is geopend, hoe vaak men een route naar jouw bedrijf heeft gezocht op basis van Google Maps en nog een aantal handige inzichten.

Statistieken over de weergave van jouw bedrijf

Ik wil een stap verder en nog beter vindbaar zijn

Dit is één van de manieren om beter zichtbaar te zijn. Dit kan op heel veel manieren, er zijn namelijk afhankelijk van jouw doelgroep tal van touchpoints in te richten en te optimaliseren. Daarnaast kan je ook werken aan de vindbaarheid van jouw belangrijkste online kanalen. Interpulse gaat graag met jou het gesprek aan om de beste en meest relevante mogelijkheden in te zetten! De juiste strategie vinden voor jouw bedrijf doen wij graag samen!


Deel artikel



Tags

John Zee

John Zee

John is graag bezig op het snijvlak van techniek en business. In zijn rol als projectleider is hij vaak ook adviseur voor klanten die het onderste uit de kan willen halen online. Met zijn kennis van praktische online marketing principes en veel vlieguren in zoekmachineoptimalisatie, zit dat wel goed.


Terug naar overzicht


Updates

Blogs

4 ICT-beheerzaken waarmee je de meeste problemen oplost

Als wij bij organisaties over de vloer komen, zijn er altijd zaken waarvan wij denken: ‘Dat kan beter.’ En dat gaat meestal om een van deze vier – relatief eenvoudig op te lossen – problemen.
Blogs

ICT-beheer puur technisch? Vergis je niet!

Bij het selecteren of beoordelen van een ICT-partij wordt vooral gekeken naar de technische kennis en de prijs. We begrijpen dat dit belangrijke criteria zijn en uiteraard halen ook wij alles uit de kast om ons op deze punten te onderscheiden. Toch wordt de echte winst gemaakt op andere gebieden.
Blogs

Zo valt je zonnige werkplek niet in het water

Bracht het afgelopen weekend nog even winterse temperaturen, nu is dan eindelijk écht de lente begonnen. De korte broeken kunnen uit de kast, boten uit de stalling en de tuinmeubelen afgestoft. Tijd om naar buiten te gaan, het zonnetje in. Dankzij de moderne werkplek is dat buiten zijn niet beperkt tot de avonden en het weekend. Werken kunnen we overal, dus ook in de tuin, op een terras, aan het water of op de boot. Ideaal. Maar hou daarbij wel een aantal dingen in het oog, zodat je zonnige werkplek niet in het water valt.
Blogs

Microsoft Ignite: de top 6 van Kees en Killian

Eind maart vond Microsoft Ignite plaats, hét Microsoft-event voor ontwikkelaars en ICT-professionals met meer dan 100 workshops en sessies door Microsoft-experts. Onze collega’s Kees en Killian van ICT Services bezochten het evenement in Amsterdam. Dit is de top 6 die ze graag met je delen.
Events

Getting most out of your data - Microsoft Ignite Amsterdam

Eind maart vond Microsoft Ignite plaats, hét Microsoft-event voor ontwikkelaars en ICT-professionals met meer dan 100 workshops en sessies door Microsoft-experts. Onze collega's van Interactive delen graag de inzichten welke zij daar hebben opgedaan.
Blogs

3 kleine stappen voor betere online veiligheid

Malware, spyware, ransomware, virussen, Trojaanse paarden en wormen. Voor je het weet is je computer gegijzeld of gaat een cybercrimineel er met je (creditcard)gegevens vandoor. Met deze 3 kleine aanpassingen bewegen jij en je collega’s een stuk veiliger door cyberspace.
Blogs

Digitale transformatie; best of breed of best of suite?

De wereld verandert en onze manier van samenwerken en communiceren verandert mee. We zijn altijd en overal online en switchen met het grootste gemak tussen telefoon, tablet en PC. Maar veel bedrijven werken nog met een traditionele, lokale ICT-omgeving of hebben een omgeving die beperkt gehost wordt in de cloud. Vroeg of laat gaat dat botsen. En dan?
Events

Grote belangstelling voor slimme technologie

Het Leidse PLNT, centrum voor innovatie en ondernemerschap, was op 5 februari even het middelpunt van de lokale techwereld. Tijdens het event Tech voor de Toekomst NU, een initiatief van Economie071, werden interessante cases getoond van concrete toepassing van slimme technologie. Denk daarbij aan de toepassing van sensoren en slimme apps. Ook waren er interessante kennissessies, waar ondernemers en geïnteresseerden kennis konden maken met technologie en zaken waar iedereen het over heeft, maar zelf nog maar mondjesmaat toepast.
Events

Waarom betaal ik eigenlijk voor beveiliging van mijn data?

De titel van dit stukje wijst naar een uitspraak gedaan door Mikko Hypponen, één van de Keynote sprekers op de Tweakers Developers Summit van 2019. De gehele quote was als volgt: “Waarom betaal ik eigenlijk voor beveiliging van mijn data? We hebben geen enkel security issue gehad het afgelopen jaar!”.
Blogs

Microsoft Surface Pro 6 versus Surface pro 5

Kees bezocht het geheel vernieuwde kantoor van Microsoft op Schiphol. Decor voor de presentatie van de nieuwe Microsoft Surface productlijn. Wij schreven onlangs een artikel over de Surface en gingen dus met enthousiasme op bezoek. Onze focus: de Microsoft Surface Pro 6.