Specialisten die elkaar opzoeken, staan samen sterker

De samenwerking tussen het Cats&Dogs creatieve communicatie en Interpulse is er eentje om trots op te zijn. Een mooie vorm van co-creatie waar samen werd gewerkt aan de website in het geheel van de re-branding van het Rijnlands Lyceum in Oegstgeest.


Lizzy Loesberg kent Interpulse nog uit de tijd dat ze bij een ander ontwerpbureau werkte. Haar bureau Cats&Dogs is gespecialiseerd in ontwerp, communicatie en merkidentiteit. Ze vertelt: “Branding staat voor wie je bent, wat voor gevoel je merk oproept, het DNA van je organisatie. Dat moet voor ons helder zijn. Van daaruit kun je pas verder ontwerpen en communicatiemiddelen ontwikkelen.”

Het RLO, Rijnlands Lyceum Oegstgeest, is een bekende middelbare school in de regio waar tweetalig onderwijs wordt gegeven. Cats&Dogs werd gevraagd voor een zogeheten rebranding traject. Lizzy: “We onderzochten waarvoor ze staan, wie ze willen zijn. De refresh van hun huisstijl moest worden gekoppeld aan hun nieuwe identiteit.” Ook de website moest grondig worden aangepakt. “Omdat er koppelingen moesten komen met hun huidige IT systemen (o.a. ouderportaal) dachten we meteen aan Interpulse voor dit complexe project.”

Je kunt niet overal even goed in zijn. Specialisten die elkaar opzoeken, staan samen sterker.

Cats&Dogs pakte de hele huisstijl van de school aan: dus alle items kregen een facelift. Van schoolgids tot hoodies, van bestickering tot website en van balie tot flyers. Lizzy en haar team moderniseerde het bestaande beeldmerk (een paard) en voegde een nieuw element toe: een golfbeweging die verwijst naar stroom van de Rijn, altijd in combinatie met een vastgesteld kleurenpalet. Dit komt in elke uiting terug en zorgt voor een frisse uitstraling en herkenbaarheid.

Nieuwe

Interpulse tekende voor de realisatie van de website. Reinoud ten Hove had de projectleiding, hij vertelt: We hebben diverse portalen ingebouwd, voor zowel ouders als leerlingen. Er is een Engels deel en een Nederlands deel. De navigatie van de website is nu duidelijker. We hebben gebruik gemaakt van inclusieve foto’s en niet te veel teksten. Less is more. Ook is de site nu gemakkelijk door de school te beheren middels een CMS. En het ontwerp van Cats&Dogs in de herkenbare nieuwe huisstijl hebben we uiteraard doorgevoerd.”

Door dit traject heeft het RLO meer gezicht gekregen in Oegstgeest, ze zijn niet alleen zichtbaar maar ook vindbaar.

Het moge duidelijk zijn: dit was een goede samenwerking voor beide partijen. Lizzy: “Alles wat we hadden ontworpen, werd goed doorvertaald naar de website. Dat is mooi om te zien. Als kers op de taart bleken er bovendien meer aanmeldingen voor het schooljaar te zijn en dat tegen de trend in. Door dit traject heeft het RLO meer gezicht gekregen in Oegstgeest, ze zijn niet alleen zichtbaar maar ook vindbaar.” Reinoud vult aan: “We deden het samen. Co-creatie maakt het echt beter, we maken elkaar beter. Design en techniek komen samen. We vormen geen bedreiging voor elkaar, maar juist een aanvulling.” Lizzy: “Je kunt niet overal even goed in zijn. Specialisten die elkaar opzoeken, staan samen sterker.” Op naar meer!


    Meer weten?

    Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.