Om je beter van dienst te kunnen zijn maakt deze website gebruik van cookies. Lees meer in ons privacy statement. Akkoord

Contactinfo

Support

  • 071 - 30 30 300
  • support@interpulse.nl

Kantoor

  • 071 - 566 52 82
  • info@interpulse.nl
  • Zoeterwoudsesingel 56
    2313 EK Leiden

Zomerstop? Welnee: doorpakken!

17 jul 2018
Martijn van Pelt

Martijn van Pelt


De zomervakanties zijn begonnen, terwijl het zuiden van Nederland al richting de zon gaat en de andere regio’s zich ook opmaken voor een periode van ontspanning en vertier, begint het zakelijke laagseizoen. Tenminste, dat zou je zeggen.

Zomerstop? Welnee: doorpakken!

Onze ervaring is dat dit een hardnekkig misverstand is, want de zomerperiode is juist een tijd dat er ook een hoop te doen is en er kansen liggen. Natuurlijk is het zo dat er mensen op vakantie gaan en bepaalde besluiten “over de zomervakantie heen getild worden”, maar het is ook een periode waar ruimte gevonden wordt voor beslissingen, om zaken eens op een andere manier te bekijken.

Migratie in de zomerperiode; minder overlast 

Wij merken bij Interpulse dat klanten er bewust voor kiezen om grotere migraties en de uitrol/vervanging van werkplekken in de zomervakantie te laten plaatsvinden. Aangezien toch de helft van het bedrijf op vakantie is, gaat er geen tijd verloren en hebben minder mensen overlast van zulke ingrepen. 

Ruimte voor creativiteit 

In de zomervakantie hebben veel ondernemers wat meer ruimte in het hoofd om na te denken over bedrijf, mooi weer en een zonnige locatie voor een brainstormsessie of overleg helpt daarbij ook. Het schrijven teksten voor een website, het verzamelen van content, interviews met klanten, leuke klantcase video’s, dat soort dingen. De druk is vaak even van de ketel. 

Softlaunch websites en apps 

De zomerperiode wordt ook wel aangegrepen als goed moment om een zogenaamde “softlaunch” te doen van een website. Het idee is om een nieuwe website die in basis gereed is alvast te lanceren, het aantal bezoekers is in deze periode geringer, je kunt dan de eerste feedback op de site verwerken en het gedrag van bezoekers op de site meten. Zodra het zakelijke hoogseizoen weer begint is de site helemaal top en klaar voor conversie. 

Opruimen en organiseren 

De zomerperiode is ook een uitgelezen moment om in alle rust even op te ruimen, die overvolle inbox bijvoorbeeld. Veel mails staan er nog omdat je ze nog moet verwerken tot taak of reminder, soms is het nog een open eindje waar je even voor moet gaan zitten. 

Wat ook goed werkt is in deze periode eerst op te ruimen en eens na te denken over de inzet van andere middelen dan email. Overweeg eens een tool als Teams te gaan proberen met een klein groepje of bij één project, je kunt dan rustig ervaring opdoen en kijken wat goed werkt. Scheelt na de vakantie een boel mail en je kunt met collega’s meteen je opgedane ervaring delen. 

Wees de drukte voor 

Zoals gezegd worden veel beslissingen “over de vakantie heen getild”, maar dat betekent ook dat er veel beslissingen vallen vlak na de schoolvakanties. Dat is prachtig, maar wat nou als er daardoor drukte en een wachtrij ontstaat in het september/oktober. In veel sectoren is er sprake van een personeelstekort, dat zie je tegenwoordig weer in de bouw, maar ook in de ICT is dat zo.  

In de zomervakantie een project bespreken, laten begroten en goedkeuren is dus een prima manier om de drukte voor te zijn. Dat werkt overigens ook andersom, in de zomer het gesprek aangaan over een opdracht is meedenken met de klant. Bovendien kun je zo ook de verwachtingen polsen waar het gaat om opleverdata. 

Natuurlijk genieten wij ook van de zomervakantie en is er tijd voor vakantie en zo nu en dan een vervroegde vrijmibo en een bbq. Wij wensen iedereen een aangename zomer toe. 


Deel artikel



Tags

Martijn van Pelt

Martijn van Pelt

Martijn blogt graag op het snijvlak van techniek en business. Naast algemeen directeur van Interpulse, is hij ook actief binnen VNO-NCW en als coach van startende ondernemers en studentbedrijven.


Terug naar overzicht


Updates

Verlies je goede medewerkers niet aan een modernere concurrent

Millenials stellen steeds hogere eisen aan werkgevers. Is je ICT niet up to date? Vergeet het dan maar. In dit artikel laten we je zien hoe je voldoet aan de eisen van vandaag. Hoe je kunt werken met de Modern Workplace en hoe dat ervoor zorgt dat mensen productiever en efficiënter kunnen (samen)werken.

Hoe veilig is jouw webapplicatie? 7 eisen die je moet toepassen

De beveiliging van webapplicaties heeft helaas niet altijd de hoogste prioriteit, maar is nu echt een MUST geworden! Bevat de applicatie persoonsgegevens, dan ben je mogelijk in overtreding als de applicatie onvoldoende beveiligd is… Mocht er een datalek optreden, dan ben jij als eigenaar van de gegevens verantwoordelijk. De gevolgen kunnen groot zijn, niet alleen financieel, maar ook op het gebied van mogelijke reputatieschade.

Hoe combineer je de AVG met de Cloud?

De AVG: ‘Hiep Hoera!’ voor de bescherming van persoonlijke gegevens, maar ook ‘HELP!’ voor de gevolgen voor veel organisaties. Want hoe pas je je infrastructuur en rechtenstructuur goed aan? En als je dat eenmaal voor elkaar hebt, hoe hou je de boel dan continu veilig en up-to-date?

Minder mail, productievere teams

Met je eerste kop koffie in de hand open je ’s ochtends goedgemutst je inbox. Maar al voor je klaar bent met het ordenen en afhandelen van al die belangrijke, en nog veel meer onbelangrijke e-mail berichten, ben je toe aan je vijfde bak koffie en is je vrolijke muts ingeruild voor een bokkenpruik. Je wordt er gek van: al die e-mail!

Prototyping: Kwalitatieve doelgerichte App in minder ontwikkeltijd

"Fail faster to succeed sooner". Het klinkt gek, maar is waar prototyping om draait. Je wilt z.s.m. zien wat wel en wat niet werkt binnen een interface. In een proces zonder prototyping is vaak te zien dat fouten in de user interface pas zichtbaar worden tijdens de ontwikkelfase. In dit stadium ben je te laat. Aanpassingen kosten dan al veel meer tijd en moeite. Tijdens een prototyping fase kan je de fouten en onduidelijkheden uit een interface halen nog voordat er gestart is met vormgeven en technische ontwikkeling. Meer kwaliteit, minder kosten!

Avonturen in de ICT

In 2000 begon een stel jonge whizzkids in een klein kamertje een eigen bedrijf. Na 18 jaar is Interpulse uitgegroeid tot een bloeiend ICT-bedrijf met klanten door heel Nederland. Jaren waarin we keihard aan de weg timmerden, heel veel avonturen beleefden, en nog meer kennis hebben verzameld.

Samen de klant op reis sturen

We hebben bij Interpulse het voorrecht om de ICT te mogen verzorgen bij allerlei soorten organisaties, van klein tot groot. Het is leuk om een kijkje achter de schermen te krijgen bij bijzondere bedrijven, de Treinreiswinkel is er daar zeker één van!

Wij laten vanaf nu beter zien wat wij doen!

Elles & Hellen levert zeer creatieve concepten voor uiteenlopende klanten. Dit doen zijn met een team van ervaren professionals. Het advies van Interpulse: laat dit zien! Resultaat van het Design-traject is een website waar de presentatie van hun werk centraal staat.

Wat is de Next Big Thing online?

Is het een hype of gaat dit het écht worden, bij veel populaire termen worden daar vraagtekens gezet, maar is dat wel terecht? Denk aan Kunstmatige intelligentie, Blockchain en Machine Learning. Tijdens het festival The Next Web in Amsterdam mochten een aantal Interpulse collega's eind mei horen wat er nu en in de toekomst speelt op het technologische speelveld.

Wachtwoorden – “wacht; welk woord ook alweer!?” (Deel 1/2)

Wachtwoorden. Een geheime “code” om te laten zien dat jij, jij bent tijdens het aanmelden. Een code die jij alleen maar weet en herkent, toch? We zijn allemaal bekend met de noodzaak hiervan; de ongemakken en soms ook heuse wachtwoord-stress.