Om je beter van dienst te kunnen zijn maakt deze website gebruik van cookies. Lees meer in ons privacy statement. Akkoord

Contactinfo

Support

  • 071 - 30 30 300
  • support@interpulse.nl

Kantoor

  • 071 - 566 52 82
  • info@interpulse.nl
  • Zoeterwoudsesingel 56
    2313 EK Leiden

Avonturen in de ICT

27 jun 2018
Martijn van Pelt

Martijn van Pelt


In 2000 begon een stel jonge whizzkids in een klein kamertje een eigen bedrijf. Na 18 jaar is Interpulse uitgegroeid tot een bloeiend ICT-bedrijf met klanten door heel Nederland. Jaren waarin we keihard aan de weg timmerden, heel veel avonturen beleefden, en nog meer kennis hebben verzameld.

Avonturen in de ICT

We vinden het belangrijk om al deze mooie verhalen, onze ervaring en al onze expertise met onze klanten te delen. Niet alleen omdat we niet uitgepraat raken over ICT maar ook omdat het belangrijk is om op de hoogte te blijven van wat er speelt in ons vak. Door te lezen over de inzet van de nieuwste technologieën of over bijzondere projecten van andere bedrijven, raak je wellicht ook geïnspireerd om eens op een nieuwe manier naar bestaande problemen te kijken.

Of het nu gaat om Cloudbeheer, communicatie of het bouwen van een mooie app, voor Interpulse gaat ICT bovenal over mensen, over hoe mensen prettiger, flexibeler en efficiënter kunnen werken. Over vragen als:

  • Hoe ga je om met het virus dat e-mail heet?
  • Hoe combineer je de AVG met de Cloud?
  • Hoe kunnen goede ICT-oplossingen ervoor zorgen dat je goede mensen aan je bindt?
  • Hoe kun je kosten beheersen door ICT te professionaliseren

Vragen die we de komende tijd stuk voor stuk zullen gaan beantwoorden in onze blogs. Dus: hou ons in de gaten! We hebben heel wat verhalen te vertellen.

Tot snel!

Het team van Interpulse

Interpulse.nl


Deel artikel



Tags

Martijn van Pelt

Martijn van Pelt

Martijn blogt graag op het snijvlak van techniek en business. Naast algemeen directeur van Interpulse, is hij ook actief binnen VNO-NCW en als coach van startende ondernemers en studentbedrijven.


Terug naar overzicht


Updates

Minder mail, productievere teams

Met je eerste kop koffie in de hand open je ’s ochtends goedgemutst je inbox. Maar al voor je klaar bent met het ordenen en afhandelen van al die belangrijke, en nog veel meer onbelangrijke e-mail berichten, ben je toe aan je vijfde bak koffie en is je vrolijke muts ingeruild voor een bokkenpruik. Je wordt er gek van: al die e-mail!

Prototyping: Kwalitatieve doelgerichte App in minder ontwikkeltijd

"Fail faster to succeed sooner". Het klinkt gek, maar is waar prototyping om draait. Je wilt z.s.m. zien wat wel en wat niet werkt binnen een interface. In een proces zonder prototyping is vaak te zien dat fouten in de user interface pas zichtbaar worden tijdens de ontwikkelfase. In dit stadium ben je te laat. Aanpassingen kosten dan al veel meer tijd en moeite. Tijdens een prototyping fase kan je de fouten en onduidelijkheden uit een interface halen nog voordat er gestart is met vormgeven en technische ontwikkeling. Meer kwaliteit, minder kosten!

Samen de klant op reis sturen

We hebben bij Interpulse het voorrecht om de ICT te mogen verzorgen bij allerlei soorten organisaties, van klein tot groot. Het is leuk om een kijkje achter de schermen te krijgen bij bijzondere bedrijven, de Treinreiswinkel is er daar zeker één van!

Wij laten vanaf nu beter zien wat wij doen!

Elles & Hellen levert zeer creatieve concepten voor uiteenlopende klanten. Dit doen zijn met een team van ervaren professionals. Het advies van Interpulse: laat dit zien! Resultaat van het Design-traject is een website waar de presentatie van hun werk centraal staat.

Wat is de Next Big Thing online?

Is het een hype of gaat dit het écht worden, bij veel populaire termen worden daar vraagtekens gezet, maar is dat wel terecht? Denk aan Kunstmatige intelligentie, Blockchain en Machine Learning. Tijdens het festival The Next Web in Amsterdam mochten een aantal Interpulse collega's eind mei horen wat er nu en in de toekomst speelt op het technologische speelveld.

Wachtwoorden – “wacht; welk woord ook alweer!?” (Deel 1/2)

Wachtwoorden. Een geheime “code” om te laten zien dat jij, jij bent tijdens het aanmelden. Een code die jij alleen maar weet en herkent, toch? We zijn allemaal bekend met de noodzaak hiervan; de ongemakken en soms ook heuse wachtwoord-stress.

Waarom de inbox als takenlijst niet meer werkt

Gebruik jij jouw inbox als takenlijst? Bijvoorbeeld door e-mails die nog verwerkt moeten worden in de inbox te laten staan of te verplaatsen naar een submap? Je bent in goed gezelschap. Deze manier van werken wordt alleen steeds lastiger en langzaamaan onhoudbaar.

Microsoft Tech Summit 2018 | Intelligente Cloud met Microsoft Azure

Interpulse was aanwezig bij Microsoft Tech Summit op 28 en 29 maart in de RAI. Voor Microsoft is dit de kans het nieuwste en beste te presenteren als het gaat om hun Cloud producten en diensten. Microsoft heeft het verleden heel goed achter hen gelaten en de omarming van de Cloud is totaal en volledig. Wij kregen tijdens de conferentie inzicht in wat Microsoft vandaag en in de toekomst voor ons in petto heeft.

VNG Belastingconferentie 2018

12 en 13 maart heeft de jaarlijkse Belastingconferentie van VNG plaatsgevonden. Door slimme inzet van technologie presenteert VNG de informatie vanuit 1 centraal op maat ontwikkeld platform.

4 tips en jouw conversie gaat de lucht in!

Jouw website heeft één of meerdere doelstellingen. In hoeverre deze doelstellingen worden gehaald is meetbaar in een conversie ratio. Dit is de verhouding tussen het aantal bezoekers en het aantal dat voldoet aan de doelstelling. Die moet altijd omhoog!