4 voordelen van het inschakelen van een externe ICT dienstverlener

Profiteer jij van al het goede op ICT gebied? Uit onderzoek blijkt dat veel MKB ondernemers dit als een behoorlijk uitdaging zien. Medewerkers klagen dat hun computer vastloopt, dat ze bepaalde software missen, een slechte wifi verbinding hebben in vergaderzalen of andere kantoorruimtes, of dat ze niet prettig kunnen thuiswerken omdat ze geen toegang hebben tot de nodige bestanden. Het is daarom niet gek dat een derde van de business-directeuren wil dat werkprocessen meer en beter worden ondersteund middels ICT-oplossingen. Herken jij jezelf hierin?  


Klaart jouw interne ICT beheerder de klus?

Wellicht heb je nu een interne ICT medewerker in dienst. Deze kracht kent jouw organisatie door en door en weet wat er op ICT gebied in jouw organisatie werkt en wat niet. Maar profiteer je hiermee ook van het beste op ICT gebied? Onbewust of geheel routinematig kan de interne ICT beheerder telkens kiezen voor bekende ICT toepassingen. Wat vertrouwd is, is immers veilig en onbekend maakt onbemind. Door deze manier van werken laat de organisatie kansen om te vernieuwen, te verbeteren of problemen structureel op te lossen aan zich voorbij gaan.

Daarnaast is de mate waarin de interne ICT medewerker structureel tijd investeert om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en ontwikkelingen en zich continu blijft ontwikkelen persoonsgebonden. Voor de één is ICT een passie, voor de ander slechts een beroep.

In de praktijk zie je ook dat de interne systeembeheerder vaak al zoveel werk op zijn bord heeft, dat er nauwelijks of geen tijd voor doorontwikkeling is. Dit heeft een directe invloed op de kwaliteit van de ICT voorzieningen in jouw organisatie.

De voordelen van de externe systeembeheerder

Het inschakelen van een externe beheerpartij is een goed alternatief. We zetten de voordelen voor je op een rij.

Allereerst haal je een fris perspectief en creatieve ICT- oplossingen voor werkprocessen in huis. Een externe beheerpartij doet in tegenstelling tot de interne systeembeheerder telkens nieuwe ervaringen op bij verschillende organisaties. Je profiteert dus ook van de kennis, kunde en ervaringen die ze bij andere bedrijven hebben opgedaan.

Ten tweede zijn externe beheerpartijen – die niet op uurtje factuurtje, maar op abonnementsbasis werken – erbij gebaat om jouw systemen en software up-to-date te houden. Storingen verhelpen kost namelijk meer tijd en energie dan storingen voorkomen. Jij kunt er dus op vertrouwen dat computers en systemen goed door hen worden gemonitord. Het resultaat is minder tot geen medewerkers aan je bureau die klagen over de ICT voorzieningen en computers.

Ten derde hebben externe partijen de capaciteit in huis om grote projecten te verwezenlijken. Wellicht wil je innoveren – jij wilt bijvoorbeeld dat de organisatie in de Cloud werkt – dan doe je er verstandig aan om een externe partij in te schakelen om dit soort grote projecten te verwezenlijken.

Er zijn ook functionele voordelen wanneer je samenwerkt met een externe beheerpartij. Zo staat er 24 uur per dag, 7 dagen per week iemand voor je klaar en is er gegarandeerd goede vervanging bij ziekte, vakantie of verlof van de interne systeembeheerder.

‘Last but not least’ maken wij als externe ICT partij gebruik van manieren van beheren die gebruikt worden in grote organisaties. Wij doen continu de vertaling van wat daar gemeengoed is naar een MKB scenario. Hierdoor genieten onze klanten van hoogwaardige dienstverlening, desondanks ze geen grootschalige IT afdeling hebben.

Wij weten uit ervaring dat als je ICT integraal met een externe partij oppakt, dat je systemen en software up-to-date zijn, je sneller innoveert, je minder vaak tot geen storingen hebt, de interne medewerker ontlast en voordeliger uit bent op de lange termijn. Is dit wat jij nodig hebt en waar jouw medewerkers om staan te springen? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.


    Meer weten?

    Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.