Registreer terugbelverzoeken met Power App en Power Automate

Je kent het wel, een beller die je collega wenst te spreken, maar je collega is niet bereikbaar. De beller vraagt of hij teruggebeld kan worden en je schrijft de gegevens op en geeft deze per email door aan je collega. Na een paar uur wil je eigenlijk wel weten of je collega inmiddels teruggebeld heeft, je komt daar alleen achter door het te vragen….

Dat kan handiger!

Interpulse ontwikkelde een eenvoudige PowerApp waarmee terugbelverzoeken aangemaakt kunnen worden. Deze app is te benaderen van de PowerApps mobiele app op de telefoon, maar ook direct in Teams.

De app toont een formulier met de benodigde velden, zoals contactpersoon en telefoonnummer en haalt alle actieve collega’s op uit je Microsoft 365 omgeving.

 

Schermafbeelding

 

Door het formulier te verzenden wordt er, met behulp van Power Automate, een e-mail verzonden naar de collega en een MS Teams bericht verzonden.

De collega is op de hoogte van het terugbelverzoek en kan deze afhandelen. De verzoeken worden opgeslagen in een Excelsheet of database, zodat de historie ook aanwezig blijft. Deze kan in de app ook teruggevonden worden. Hierbij is ook de mogelijkheid om te zien of de collega het verzoek afgehandeld heeft.

Optioneel kunnen de organisaties ook uit Dynamics CRM of ander pakket worden gehaald, zodat er geen onduidelijkheid bestaat over de organisatie en contactpersoon die gebeld heeft.

Een eenvoudige app die voor alle collega’s bruikbaar en eenvoudig te benaderen is, een standaard werkwijze is geboren!

 

Ook aan de slag met het Power platform?

Heb je een case waarmee je aan de slag zou willen gaan, we helpen je graag op weg of nemen het werk volledig voor je uit handen. Neem daarvoor vrijblijvend contact met ons op.


    Meer weten?

    Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.