Extra goed vindbaar als bedrijf in Google

Wie wil er nu niet goed gevonden worden in Google? Er worden door organisaties grote investeringen gedaan om goed zichtbaar te zijn op bepaalde woorden of woordgroepen. Hier kunnen ook wij je veel over bijbrengen en op weg helpen, maar begin nu eens met het neerzetten van een goede basis. Goed nieuws: Je kunt het namelijk zelf!  En het resultaat is dat je direct beter zichtbaar en vindbaar bent in de meest gebruikte zoekmachine Google.


Wanneer jouw klant jouw bedrijf zoekt is de kans zeer groot dat zij toch jouw bedrijfsnaam in Google invullen en via deze weg uitkomen bij de website of een eventueel ander online touchpoint.  Ook potentiële klanten zoeken vaak op bedrijfsnaam of een combinatie van de branche waarin je opereert + regio en/of plaatsnaam. Hoe belangrijk is het om jezelf dan goed te presenteren? Deze vraag heeft uiteraard geen antwoord nodig!

Google biedt de mogelijkheid om naast jouw geïndexeerde website jezelf te profileren met een uitgebreid bedrijfsprofiel. Dit maakt het mogelijk jezelf naar voren te laten komen als stipje op de Google Maps kaart en met uitgebreide bedrijfsinformatie op de Google zoekresultaten pagina. (Potentiele) klanten kunnen zo eenvoudig de route vinden of algemene informatie zoals adres, telefoonnummer en openingstijden. Onbewust heb je dit vast al eens gezien en er gebruik van gemaakt, maar je kunt dit dus zelf ook in orde maken, zelf mobiel via de beschikbare Apps.

Google

Val op, stand out

Naast de basale informatie valt er veel meer relevante informatie aan te bieden aan Google, zodat zij jouw bedrijf ook op juiste relevantie kunnen inschatten. Om dit toe te lichten nemen we je mee in ons eigen bedrijfsprofiel.

Om op te vallen is het nodig mooie foto’s te plaatsen, eventueel voorzien van jouw eigen branding. Dit kunnen meerdere foto’s zijn. Uiteraard vul je adresgegevens, openingstijden, telefoonnummers, branche, services en een omschrijving toe. Zodra deze informatie aanwezig is kom je in Google Maps en bij de zoekresultaten al goed voor de dag.

Nu is het zaak om door te pakken en naast de basisinformatie ook aanvullende informatie te bieden.

Google

Updates: Blogs, evenementen, aanbiedingen en producten

Ik noem dit in bijna al mijn gesprekken met klanten uit uiteenlopende branches. Een vaak onderbelicht onderdeel van het bedrijfsprofiel, maar juist zo waardevol. Je kunt Google zelf op de hoogte brengen van nieuwe updates, zoals je meest recente blog of aankomend evenement. Dit is eenvoudig toe te voegen. Voordeel: Google indexeert dit snel en (veel belangrijker) toont dit beter in de reguliere zoekresultaten, bij je bedrijfsprofiel en in Google Maps. Je kunt ook zelfs de statistieken raadplegen omtrent het aantal kliks en weergaven van deze updates door in je “Mijn bedrijf” profiel te kijken.

Jouw

Reviews

Men kan in het openbaar reviews plaatsen via Google. Jij kunt deze zien. Reviews zijn van waarde doordat je ook daardoor extra goed opvalt in de zoekresultaten. Uiteraard wel goed je werk doen om top reviews te scoren!

Insights

Binnen het bedrijfsprofiel kan je de meest gebruikte statistieken zien omtrent de weergave van je bedrijfsprofiel. Zo kun je zien met welke zoekopdrachten het profiel is geopend, hoe vaak men een route naar jouw bedrijf heeft gezocht op basis van Google Maps en nog een aantal handige inzichten.

Statistieken

Ik wil een stap verder en nog beter vindbaar zijn

Dit is één van de manieren om beter zichtbaar te zijn. Dit kan op heel veel manieren, er zijn namelijk afhankelijk van jouw doelgroep tal van touchpoints in te richten en te optimaliseren. Daarnaast kan je ook werken aan de vindbaarheid van jouw belangrijkste online kanalen. Interpulse gaat graag met jou het gesprek aan om de beste en meest relevante mogelijkheden in te zetten! De juiste strategie vinden voor jouw bedrijf doen wij graag samen!


    Meer weten?

    Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.