Projectmanagement software voor het MKB: Teams en Planner

 

Grote projectorganisaties hebben vaak geavanceerde projectmanagement software. Maar hoe is dat in het MKB? Zij hebben ook behoefte aan een helder inzicht in de voortgang en prestaties van hun projecten, maar zij beschikken niet over de kostbare software hiervoor. Vaak wordt er gebruik gemaakt van Excel of een eigen oplossing.

 

Regelmatig horen wij van onze klanten dat zij behoefte hebben aan software voor het managen van projecten. Tegelijkertijd vrezen ze dat dit gepaard gaat met hoge kosten en ingewikkelde tools. Dit is onjuist! Door Microsoft Office 365 slim te gebruiken kun je projecten beter beheren. De onderdelen Teams en Planner zijn hiervoor essentieel. Beiden vallen onder de meeste Microsoft Office 365 licenties. Wat houden Teams en Planner in en hoe gebruik je ze? We beginnen met Teams en vertellen daarna meer over Planner.

 

Microsoft Teams

 

Teams bevordert de productiviteit in projectteams. Het is een centrale plek voor communicatie over je project en je kan er bestanden met elkaar delen, bestanden opslaan en tegelijkertijd samenwerken in één document. Stel nou dat de ene medewerker op kantoor is, de ander op zakenreis en zij moeten samen een projectplan voorbereiden voor een belangrijke vergadering. Door Teams te gebruiken kan de één direct meekijken wat de ander in bijvoorbeeld Word of Excel aan het typen is en daar ook nog eens direct op reageren. Er is namelijk een chatfunctie in Teams geïntegreerd – een soort van groepswhatsapp – waarbij je direct met elkaar kunt overleggen. Dit maakt Teams tot een centrale plek die de lijnen korter maakt tussen verschillende projectmedewerkers, ongeacht waar ze zich bevinden.

 

Er zijn nog meer mogelijkheden binnen de Teams tool – het is eigenlijk een soort van kapstok waar je allerlei projectgerelateerde zaken aan kan hangen. Alle mogelijkheden komen aan bod in onze demonstratie.

 

Microsoft Planner

 

Planner helpt je om projectwerkzaamheden te organiseren en de voortgang hiervan te bewaken. Bijvoorbeeld, door duidelijke projectfasering aan te brengen en de werkzaamheden hieraan te koppelen. Je kan dus snel zien hoe het er met de projectwerkzaamheden voorstaat en in welke fase het project zich bevindt. Ook kan je heel snel zien wie welke projecttaken uitvoert en wat de status is. Hierdoor kan je ook beter inschatten hoe lang je op terugkoppeling of andere zaken moet wachten.

 

Planner heeft alle functies die je nodig hebt om de taken en de activiteiten van je project goed te beheersen. Een tip is om planmatig aan de slag te gaan met deze software en vooraf stil te staan bij hoe je Planner inricht. Wij helpen je hierbij.

 

Zowel Teams als Planner zijn op de smartphone en computer te gebruiken en alle data wordt in de beveiligde cloud van Office 365 opgeslagen. Hierdoor heb je altijd en overal toegang tot je projectgerelateerde bestanden, taken en communicatie.

 

Gebruik jij Office 365 en wil je uitstekende software om jouw projecten beter te managen? Vraag dan nu jouw kosteloze online demonstratie aan. Wij garanderen je dat je in een half uurtje een beeld hebt wat Teams en Planner voor jouw organisatie kunnen betekenen.

 


    Meer weten?

    Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.