Samen gestructureerd en professioneel software ontwikkelen

Problemen oplossen, dat is wat we doen! Je kan bij problemen denken aan ‘tijdrovend werk’, ‘repeterend werk’, ‘foutgevoelig werk’ of bijvoorbeeld ‘slecht gedocumenteerd werk’.  De grootste behoefte ligt vaak bij het professionaliseren van een totale organisatie.  


Roadmap

Mensen voeren nog steeds, vaak saaie, repeterende taken uit. Als wij aan de slag gaan met een software development team onderzoeken we graag waar de kansen liggen, deze repeterende taken elimineren staan dan ook vaak hoog op de wensenlijst. Maar het gaat verder… we onderzoeken graag welke wensen er nog meer zijn en wat de business value hiervan is. Wensen met weinig ontwikkeltijd en veel business value prioriteren we hoger dan wensen met weinig business value.

Dit alles met bijvoorbeeld als doel kostenbesparing te realiseren of als organisatie schaalbaar te worden. Op deze manier bepalen we samen de routekaart voor het digitaliseren van jouw organisatie en maken we helder waar direct de kansen liggen.

Doelgericht kwalitatieve software ontwikkelen

Samen met de opdrachtgever en het ontwikkelteam bepalen we de route en kan er gestart worden. In korte sprints van 3 à 4 weken, bouwen wij software zoals in gezamenlijk overleg bepaald en beschreven. Het voordeel van deze korte sprints is dat er snel resultaat is en na elke sprint kan er bepaald worden wat er daarna moet gebeuren. Bijsturen of veranderde wensen, geen probleem! Daarbij adviseren we ook om de applicatie ook al in een vroeg stadium in gebruik te nemen, want de beste feedback komt van de werkvloer!

Hoe betrokken willen jullie zijn?

Wanneer je software gaat ontwikkelen is het goed te beseffen dat er diverse rollen zijn binnen een ontwikkelteam. Een goede applicatie komt pas van de grond als er in detail duidelijk is wat er gemaakt moet worden. De opdrachtgever weet alles over zijn eigen organisatie en vakgebied en is dus een onmisbare schakel in het proces. Als wij jouw proces en organisatie kennen, komt het ontwikkel- en UX-team tot de beste oplossing. Ook hier benadrukken wij dat het volgen van het afgesproken ontwikkelproces een grote rol speelt. Hiermee borgen we kwaliteit en valideren we het resultaat.

Verantwoord en veilig

Wij bouwen software altijd volgens het principe van security first. Er wordt aan de vereiste veiligheidsvoorschriften voldaan bij het ontwikkelen van software. Dat begint bij het vertrouwelijk omgaan met informatie en eindigt met het afleveren van software waarbij de data veilig is opgeslagen en alleen toegankelijk is voor de juiste personen. Bij Interpulse zijn wij niet voor niets ISO 27001 gecertificeerd.

De mens en techniek

De kracht van een goede product owner is het begrijpen van jouw probleem en dit te vertalen naar de technische oplossing. Gebruikers moeten uiteindelijk met de software aan de slag en moet ze helpen bij het werk. De mens staat centraal tijdens het bedenken van de software. Wij onderscheiden ons daarin door het bedenken en ontwikkelen van professionele en doordachte interfaces. Daarnaast wil je (zeker in tijden van Covid-19) de software overal kunnen gebruiken (Cloud), er op kunnen vertrouwen. Interpulse doet dit al jaren met veel plezier in diverse branches. Wij zetten altijd in op lange-termijn relaties en daardoor kennen wij jouw organisatie. Wij brengen juist daardoor organisaties en mensen verder door de inzet van slimme technologie.

Een helder proces is net zo belangrijk als de gekozen techniek

Hoe pakken wij het aan?


  • Verkenningsfase

    Samen met de opdrachtgever ontdekken we wat de wensen zijn. Hiervoor leren we graag meer van je organisatie. Op basis van een probleemstelling en je bussiness doelen bepalen we de doelstellingen van de oplossing. We bepalen samen welke onderdelen het meest waardevol zijn en stellen een wensenlijst op voor versie 1. Ook kijken we alvast vooruit en bepalen we wat er in versie 10 zou moeten zitten.

    In deze fase leggen we ook graag het proces verder uit en bespreken we de wederzijdse verwachtingen uit.


  • Developmentfase

    Als er commitment is over budget en uren gaan we met het team aan de slag. We pakken dit Agile aan, waardoor er snel resultaten zijn. De opdrachtgever blijft betrokken en krijgt volop gelegenheid om bij te sturen en feedback te leveren.

    Ziet er misschien ingewikkeld uit, maar dat valt reuze mee. Het proces leggen we daarom graag uit tijdens de verkenningsfase.


  • Software onderhoud en support

    Behoefte aan 24/7 support of is doordeweeks tijdens kantooruren voldoende? Na oplevering is er altijd behoefte aan nazorg en (gebruikers)ondersteuning. Dit kan op verschillende service-levels, passend bij de behoefte en mate van essentie van de software binnen jouw primaire bedrijfsproces. Als onderdeel van onze servicecontracten controleren we periodiek de status van je applicatie op het gebied van veiligheid en kwaliteit.

    Wij adviseren je graag over het juiste onderhoud en support niveau.

Kunnen wij jou verder helpen? Een gesprek is altijd mogelijk. Wij zijn nieuwsgierig naar jouw verhaal!


    Meer weten?

    Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.